Deckchecks, Heuristics, and Decision Trees

One of the tools judges employ to thwart attempts to cheat is to require players to write down what cards they will be playing within a particular tournament, and routinely check them. Judges must perform these checks the fastest way possible to not delay the tournament. As such, they developed a myriad of techniques. I feel we under-use the availability of the decklist, so having a clear plan ahead of actually getting the deck in our hands can prove highly effective. In this post, I would like to explore some techniques' inner workings. Propose a hypothesis on why they might work in some situations but not others. Consider unexplored alternatives. And build a heuristic on what method is better for each circumstance. Join me! #mtg

Inspiraciones

¿Te pasa de querer programar algo y no saber que? tengo un bloqueo de ideas hace tiempo, quiero hacer algo con xxx y no se me ocurre qué hacer. #xpost

Haskell para mentes imperativas

En este post quiero explorar algunas cosas que creo que me hubiesen servido para aprender Haskell. Teniendo una base en algún lenguaje imperativo, usar esta para programar en Haskell. #xpost

koncierge Una librería para segmentar usuarios

La historia de una librería para evaluar variantes de tests AB, dado una definición de un experimento con un DSL parecido a Mongo y un contexto. #xpost

The essence of Event Sourcing

Event Sourcing is a somewhat trending topic, and you can find a lot of blog posts on what event sourcing supposedly is. I’ll throw my wrench in the works and try to explain what I see as “Event Sourcing”. #xpost

Cuándo intervenir en un juego

Durante mucho de mi jueceo, tuve este conflicto interno de cuándo intervenir en un partido de Magic, o si siquiera hacerlo! Una persona mucho más inteligente que yo una vez me dijo: Si alguna vez no sabes algo, escribí un post al respecto. Así que aquí estoy. La respuesta a la pregunta de si ¿Debo intervenir?, como muchas otras respuestas en la vida es “depende”. #xpost #mtg